Mreža za izposojo in souporabo koles Mbajk se je razširila še za eno postajo, ki je na Pobrežju na Greenwichu in je že 36. po vrsti. Po treh letih obratovanja je mreža zrasla s prvotnih enajst na zdajšnjih 36 postaj. Uporabniki, teh je v sistemu registriranih že več kot 38.000, imajo na voljo 360 koles, število postaj in razpoložljivih koles pa se bo po napovedih mariborskega župana Saše Arsenoviča še povečalo.
Za 17 postaj je krovni partner NLB, drugih 19 pa različni partnerji. "Pobrežje in Tezno sta najbolj poseljena dela Maribora. Naredili smo prvo pentljo od treh na Pobrežju, ki se navezuje na tisto pri dvoetažnem mostu," je povedal župan. Preden pa se bo širitev na Pobrežju nadaljevala v smeri proti Ulici Veljka Vlahovića, Arsenovič napoveduje širitev na Tezno s tremi do petimi postajami. Za tri, pravi, so pogodbe že podpisane. Želja je prvo tezensko postajo urediti na križišču Tržaške in Ptujske ceste, k projektu sta že pristopili trgovini Eurospin in Hofer, tudi banka OTP z drugo sponzorirano postajo.
Deljena je mobilnost prihodnosti
Wolt Slovenija je finančno podprl zadnjo urejeno postajo Mbajka. Clemens Brugger, generalni direktor podjetja, je izpostavil, da tudi pri njih verjamejo v razpršeno mobilnost, sam jo vidi kot mobilnost prihodnosti: "Številne raziskave dokazujejo, da širjenje kolesarskih stez in vsakodnevna uporaba koles pomagata lokalnemu gospodarstvu. S tem se povečujeta promet v lokalnih trgovinah in restavracijah ter uporaba lokalnih storitev." Brugger je razkril, da v mestu ob Dravi Wolt opravi 31 odstotkov dostav z nizkimi emisijami ali popolnoma brez njih, podjetje pa se je zavezalo, da bo do leta 2028 ta odstotek še povečalo in za polovico zmanjšalo emisije CO2 na dostavo.
Dolgoročna obveza vsakega partnerja za posamezno postajo Mbajka je, preračunano, okoli 200.000 evrov. Sponzor postajališča in partner v projektu je prvo leto dolžan plačati 40.000 evrov, da se kupijo kolesa in vzpostavi sistem, občina poskrbi za zemljišče in osnovno infrastrukturo, nato pa partner plača še vsako leto deset tisoč evrov za vzdrževanje sistema, za katerega skrbi družba Europlakat. "Vložek podjetja je izredno velik, zato ni enostavno najti partnerjev," je zaključil Arsenovič.
Na popravilu dnevno 15 koles
Dominik Ivančić, vodja poslovne enote podjetja Europlakat v Mariboru, je povedal, da so uporabniki do danes opravili že 1,618.301 izposojo, povprečen čas ene izposoje ostaja dvanajst minut, Maribor pa ostaja po uporabi daleč na prvem mestu med njihovimi sistemi. S širjenjem mreže pa morajo tudi pri Europlakatu okrepiti sile. "Na širitev smo dobro pripravljeni. Vlagamo v kadre, vozni park in v kapacitete. Če ne bo večjih zamud pri dobavi komponent, lahko že v juniju pričakujemo delno ali popolno odprtje postaj na območju Tezna." Na kolesa se sicer čaka od osem do devet mesecev.
Ivančić je povedal, da nameravajo v enem mesecu zaposliti novega serviserja, ki bo pomagal trem obstoječim delavcem, dvema redno zaposlenima in študentu. Dnevno imajo na popravilu deset do petnajst koles, poškodbe, ki jih odpravljajo, pa so večinoma posledica uporabe, v zelo redkih primerih gre za vandalizem. Na terenu kolesa razporejata dve ekipi z dvema voziloma, štiri nove načrtovane postaje pa pomenijo 40 novih koles v sistemu. Mbajk bi lahko tako že kmalu dosegel število 400 koles. Tako hitre širitve niso pričakovali, je zaključil Ivančić.
