Kate Evans, striparka: Meje se gradi v samo tkivo družbe

Kate Evans je avtorica stripov Rdeča Rosa o Rosi Luxemburg (VigeVageKnjige) in Threads o begunskem taborišču v Franciji, Calais. Iz britanske aktivistke, ilustratorke in mame, kot se opisuje sama, besede kipijo. Njene oči so razigrane, žive in polne energije. Ni ne vajena niti ne čuti potrebe po sklepanju kompromisov. Je jezna in zadovoljna hkrati. Dokumentira in komentira svet, ustvarja, kar ima najraje, in doprispeva svoj glas k oblikovanju boljšega sveta. V Ljubljano so eno najbolj prepoznanih stripark danes na svetu povabili v okviru letošnjega festivala stripa Tinta.

"Od nekdaj me je bolj zanimalo sporočilo mojega dela, kot ali in koliko bom zanj plačana," pravi Kate Evans, svetovno priznana striparka.
"Od nekdaj me je bolj zanimalo sporočilo mojega dela, kot ali in koliko bom zanj plačana," pravi Kate Evans, svetovno priznana striparka.
Kristina Božič
Datum 22. oktober 2017 11:25
Čas branja 3 min

Kako je biti ilustratorka in striparka v času, ko so ilustracije v tiskanih medijih prva žrtev nižanja stroškov?

"Tiskane medije so resda že skoraj izbrisali internetni mediji. In vsakič ko sem bila na tem, da bom plačana za svoje delo, se je izkazalo, da gre za poljub smrti. Časopis The Independent je želel redno objavljati moje politične ilustracije, a je prej potonil in je zdaj le še na internetu.
A prihodnost dela zahteva, da bomo vsi prejemali univerzalni temeljni prihodek. Služb ne bo. Vidimo, da avtomatizirani avtomobili in tovornjaki z delovnih mest izrinjajo voznike. Zdravniki bodo brez dela, ko bo algoritem prepoznal simptome in postavil diagnozo. Umetniki smo le korak pred vsemi ostalimi. Vendar nisem bila nikoli zelo profesionalna. Od nekdaj me je bolj zanimalo sporočilo mojega dela, kot ali in koliko bom zanj plačana. Hkrati sem bila vselej del aktivistične sredine, ki je držala skupaj, skrbeli smo drug za drugega. Nisem izstopala po tem, kako se preživljam. Določene ilustracije ali oljni portreti pa so lahko tudi zelo dobro plačani. In vzamejo le štiri ure."

Slikate tudi oljne portrete?

"Kombiniram različne stvari. A zdaj se večinoma preživljam s knjigami, ki sem jih naredila in opremila. Ker so knjige dobre, ostajajo v tisku. Velik del prihodkov predstavlja tudi prodaja knjig o dojenju prek Amazona. Kajti vsako leto nastane z vsemi novimi mamicami novo tržišče. To je super. (smeh) In moje mnenje o prvih mesecih, osamljenosti in odmaknjenosti mladih mam je zelo jasno. Družba jih dobesedno potisne v izolacijo. Napisala sem knjigo o tem in o pomenu tega, da zaupaš svojim občutkom in potrebam ter željam otroka. Podobnih knjig na britanskem trgu ni – večina jih razlaga, kako doseči, da bo otrok normalno jedel in spal. Jaz iz izkušenj pravim: 'Pozabite na to. Ugotovite, kaj si vaš otrok želi.'"

Ste izhajali iz lastnih izkušenj?

"Z osamljenostjo sama nisem imela težav, saj sem tedaj živela v tovornjaku skupaj s številnimi drugimi aktivisti. Imela sem srečo, četudi sta bila pomanjkanje tekoče vroče vode in neprestane prisilne selitve svojevrsten izziv. Pri pisanju knjig o starševstvu uživam, morda tudi zato ker počasi izstopam iz tega obdobja."

"Na nek način je to, da sem postala mednarodno prepoznana striparka in hodim po mednarodnih knjižnih sejmih popolna izdaja," se nasmeje Kate Evans.
Kristina Božič
"Ne verjamem, da je model revolucije deloval ali da lahko deluje. Strukture moči je treba razgraditi na mnogo bolj temeljni in celovit način. Dr. Rosa Luxemburg je glede tega jasna," pove Kate Evans o revolucionarki, o kateri je naredila strip Rdeča Rosa.
Kristina Božič
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
306 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
305 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
130 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
53 glasov
Skupaj glasov: 794